Tuesday, March 10, 2009

ポラロイド

yesterday

I wonder if they will really start producing new films for Polaroid. I registered at their website, but haven't heard any news yet. I do hope everything is going right!


フィルム、ホンマに復活するんかなぁ・・・メール登録?したけれど、ニュースは何も聞こえてきません。うまく進んでるのやら?
前は勢いに任せて何も考えずにただシャッター押してました。でもフィルムが絶滅に瀕してる・・・となると、ちょっとは考えて撮らなくちゃなー、なんて思ったり。でもそれって性に合わんなぁ・・・あと、撮りたいと思わないときは全くカメラに触らない、とか。単なるケチンボーともいえるけど、これはけっこう功を奏してるかも>m<

3 comments:

  1. oh, I do hope the news is genuine and that they are going to reproduce the films! Still got few packs left and probably would use 'expired' 600 films sooner or later. Not sure whether the colour tone will be more soft...

    ReplyDelete
  2. やっぱりポラロイド写真良いですよね♪
    桜がほわ~とピンクで可愛い(^^)
    どうしてこんなに可愛い写真無くしちゃうんだろ!?
    ポラ写真好きでも撮らない私みたいな人が多いから?
    以前は撮っていましたが、今は手元にカメラないのです(><;)
    フィルムの復活願います。

    ReplyDelete
  3. ◆fennymun
    Haha,me too! I'll run out of 600 films soon! Ohh, how can I do for the rest of my life...?;p
    I have no choice but believe they are going on the way.
    Cross your fingers! I'm crossing mine, too!

    ◆たびねこさん
    フィルムがなくなったのは、会社の経営がまずかったからです。
    でも別の会社が工場など買い取ったらしい?で、2010年だっけかな?に、新しくポラロイドのフィルムを生産する、とのことなので、
    それがうまく行っているように祈るばかりなのです。
    でも値段、高いんかなぁ・・・高いとやっぱりポラロイドは諦めるしかない、ってなっちゃうかも。
    独特の甘さ、やっぱり消えないでほしいですよね!
    桜とは相性バッチリだと思います^^

    ReplyDelete