Thursday, May 14, 2009

may have made a wrong choice?


may have made a wrong choice?
Originally uploaded by +akane+
I should've brought a 50mm lens, 'cuz the focul length of the 35mm lens I
brought to my travel in Tunis is not very different from SX-70 and Holga,
isn't it? But my main theme of photograph is the air, the ambience, so I
love 35mm lenses... hmmm....

I get really tired from typing with my cellphone. I'm not used to it, or rather I hate it! ;P
I have to do something bout PC soon!

今回のチュニスへの旅、SX-70とホルガ(モノクロ用として)と、そして一眼レフは迷って迷って最終的にBessaFlex+MC Flektogon 35/2.4を持っていきました。が、一眼のレンズは撮ってる
最中もしょっちゅう思ったのだけど、今考えてみても、選択を誤ったかも・・・?!35mmって、あとのましかくの二つと画角があまり変わらないのでは??もちろん、あのレンズは接写が出来る、というメリットは大きいのだけど、でも撮るのはもっぱら猫、そして少々の遺跡や建物(でかかった!)だから、50mmと、24mm(って持ってないし!)を持っていけたらベストだったかもなぁ・・・とはいえ、その場のくうきを撮る、という私のメインテーマからいうと、35mmは一番好きな画角だったりします。うーん、むずかしい・・・><

(携帯でコレだけ打つと、指つりそう!普段、ごく少数の相手以外には、携帯では最小限の用でしかメールしないのです^^;早くパソコンどうにかせんと!)

No comments:

Post a Comment