Saturday, November 14, 2009

calling

Why do I still stay up? I should have been asleep. In fact I had meant to visit this place and nearby forest; I would have been on the way now. But it's been raining heavily, too heavily, the mountain road must be muddy and dangerous, so I gave it up:(( I love light rain, but this weather with this much rain brought me down. But I had one thing I enjoyed: watched on TV towns my friends live. I wished it were I that was walking there:)

こんな時間まで起きてしまって!この写真の場所と、渓谷のある森へ行くつもりで起きていたのです。でも雨がひどすぎる。山道はかなり危険だろう、と断念。少しの雨を期待していたのだけど、気がめいるほどのとんでもない雨の量。あー、残念。(でも、起きている間にテレビ番組で、あの人やあの人が住んでいる街の様子を垣間見て楽しかったのはヨシとしよう。歩きまくりたいなぁ、とまた別の欲望も芽生えてしまったり。笑)

*I had a lovely thing, really feel happy. PEACE! *

このところ意外と聞くことがなかったPEACE という言葉になぜかこの半日で2度出会う。なんだかにっこり。Love & Peace!:))


calling : CONTAX Aria + Distagon 35/f1.4 + Kodak 400UC ; Shikoku Karst; sep. 2009

9 comments:

  1. You have such a lovely blog!!!

    And I enjoy reading both in English and Japanese on your posts - so sweet:)

    ReplyDelete
  2. この写真 あずきちんがUPしてた
    なんとか高原の光景に似てる~

    雨つづきだから 山は危ないね

    でも気持ちがその方向に向いてるときに
    動けないというのはもどかしい

    ReplyDelete
  3. @Maki
    Thanks for dropping by, Maki-san:))
    And thanks for your compliment!
    I am not bilingual, so there are some parts wrong and weird about my English, but I'm happy you enjoyed my blog:)
    Have a lovely weekend!


    @kazuちん
    えーと、あずきちゃんのとはまた違う場所だと思うけれど、同じ四国やし、お山の上やし、似てるよねー^^
    白いカルスト特有のもこもこした岩がいっぱいあって、それが「ひつじいわ」って名前だったと思うわー。
    羊は全くいなくて(羊はさておき、ヤギがいたらハイジ〜〜クララ〜〜〜なのに>m<)牛ばっかりでやんす。もくもくと平和に草食べてる牛のすぐ脇には「バーベキュー」の文字。シュール・・・

    今朝が晴れてるだけに悔しいっス!
    でもホンマ、あんだけ降ったから、山はもっと降ったんやろし、かなり道は危険と思う。
    私が行くつもりだったとこ、そうでなくても危険な箇所多いしな〜><;
    それに山って距離は短くてもうねうねの上に道狭い+ガードレールなしだから、予想時間の倍はかかるんよね。来週に賭けてみるか!(ってあの山じゃもう紅葉終わってる・・・涙)

    ReplyDelete
  4. これもいい風景〜。
    山とか平原とかって地続きなのに、西日本と東日本でまったく様子が変わってくるんだよねぇ。そっちの自然の雰囲気ってちょっと外国めいて見えたりすることがあるよ。

    今日も雨だねぇ。
    最近は何も進んでないのにずっとひきこもりしてます。外歩きたい-_-;

    ReplyDelete
  5. 秋吉台と似た光景です^^
    道の脇に地味だけどかわいい秋の花が咲いてたりしませんか?

    石灰岩のことを羊岩って、どっこも呼ぶんですね^^
    秋吉台でもそう呼ばれてます。
    私の写真にはめったに登場しませんが(笑

    ReplyDelete
  6. @tomon
    生で、空気を感じながら見るとまた格別よー^^
    こっち来た時は無理矢理連れてっちゃる。笑
    私から見ると、そっちの山景色とかって外国みたいかも!前に誰かの写真で東京近郊の山かな?写真見たら
    へー、違う!!って思ったんよ。
    そうそう、富士山は死ぬまでに登ってみたいなぁ。

    こっちはね、このポスト書いて寝て4時間後に起きたら晴れてたよ!!
    ずっといい空の顔やった。なのに結局どこにも行かず・・・クスン。
    森の中歩きたいよ〜〜!


    @kihoさん
    やはりどちらもカルストだけあって、似てるんですねー。
    秋吉台は高くないのにこういう景色が見られるって素晴らしい!!この写真の場所は1200m程です。山道に入るとクルマをうんしょうんしょ言わしながら、ウチからだと・・・夜中に走れば6時間弱かな?でやっと到着。それを考えるとひるむけれど、やっぱり今行きたいなぁって思います。(残念ながら紅葉は早々終わってしまった模様。)

    なんか、石灰岩って、その形状や色で呼び方が決まっているらしい?他の岩もあったんですけど、羊岩しか覚えてません。爆
    秋吉台の写真、後でまた見に行きます♪

    ReplyDelete
  7. Not bilingual? ちがうよ!アカネは少なくとも三ヶ国語をしゃべるね。=P

    I always get disappointed when the weather prevents me from going out. But it can be a nice excuse to stay in and be lazy in front of the TV right? =)

    ReplyDelete
  8. Ah... it's a beautiful mistake, Jonathan. I write in Enlish , plus a bit of french, other than my native language, but I CAN'T speak them fluently. About French, all I can say is "where is the toilet?" "what is it?" and so on;P But I could say I love learning foreign languages, and dictionaries are among my best friends;D
    Well, I practice speaking English at least for primary daily use.

    I don't mind light rain, and in fact I'd love to photographing in rain, but I don't like it cold... I can't crawl out of my lovely futon! ;D So I spend a good deal of hours reading or just sleeping in futon. Yes, bad weather makes a good excuse, heehee.

    ReplyDelete
  9. わかった。I wish I was truly multi-lingual sometimes, but learning other languages is really fun! ^_^

    ReplyDelete