Saturday, March 27, 2010

a month after

I saw winter going, spring coming. At this very moment one month ago, I was in Onomiti, walking up and down those steep slopes and stairs, talking to local people and cats;)

Last night it was extremely cold again, but when I woke up this morning, it turned milder. A bit cold, it was fine and spring air came back. The season of cherry blossoms:))

ちょうど1ヶ月前の今頃の時刻、尾道で冬が終わるのを見てました。急な坂道やだんだんを登ったり降りたり、3時間ほどの短い寄り道小旅行。地元の人や猫たちと挨拶したりしながら、初めての小さな居心地の良さげな雰囲気の街をちょっとだけ肌に感じました。

昨夜はえらく寒くて腹が減りすぎたのがどうでもよくなるくらいでしたが、今朝起きたら少しうららかで、春っぽい空気が再び漂ってました。桜ももうずいぶんとほころんで、ここ2、3年訪れる(というか立ち寄るばかりだけれど)桜の広場、ぼんぼりが吊るされて花見準備もバッチリの様子。桜一色の季節到来。

らしくないこともチャレンジしてみて、意外とはまりそうな予感!でも、いつもの悪いくせで、自己流になりつつある・・・ヤバいヤバい。(基本に忠実に!)

over: CONTAX Aria + Planar 50/f1.4; Onomiti, Hiroshima; Fev. 27, 2010

No comments:

Post a Comment