Friday, November 20, 2015

白いもの、など

I love native organic eggs:) taken w/ iPhone 5c
1ヶ月ほど前に下書きに入れてそのままになっていた。今朝、遠くの友人のポストを見て、はっ、そういえば。と思い出した次第。チェキで写真撮ったらアップしようと構えていたのだけど、結局撮ってなくて、iPhoneの写真。

Sorry, this is one of rumbling posts about food.
I have been craving for fresh milk, tofu, cheese, yogurt, and eggs. Of course I can find some of them in supermarkets here, but all of them have somehow a very long life, which is what I just cannot trust. I suspect such foods definitely have poisonous things to our body. But I have no choice, so I buy "fresh" milk (on the carton it says) and about eggs and cheese, I buy at the organic market I visit on Saturdays once or twice a month. Unfortunately I don't see yogurt containing no sweetener, so I haven't eaten any since I came to live here in Cebu. Instead, I make something like ricotta cheese with "fresh" milk and enjoy eating it with salt & olive oil, or fruit jam, and sometimes like in the photo above, with cake salé, pancake, or bread.
About eggs, I love eating "tamago-kake gohan", hot, just-cooked rice topped and then mixed with raw egg and a bit of soy sauce,  and tried it just once with an organic egg here; it was soooo goooood. But accepting warnings about salmonella, and rice I buy here is different from what I ate in Japan, I haven't eaten  I eat eggs cooked these days. Soft-boiled eggs, sunny-side ups, and scrambled eggs.  I guess you love eggs too:) They look lovely and taste good.


LINEで繋がってる方はご存知のように、セブに来てからというもの、主に白い食べ物=牛乳、豆腐、チーズ、ヨーグルト、卵(は黄身は黄色だし、殻だって白とは限らないけれど)に飢えていました。特に日本と違って牛乳は輸入物のロングライフのしか売ってないし、ヨーグルトは甘いもの(+ワケのわからない名前の成分)が入ったものばかり。日本食品の店に行けば豆腐も納豆もあるけれど(そうそう、納豆も食べたくてしょうがないものの一つ)、日本の3倍はするお値段、店もとても遠くて買いに行く気がしません。卵は日本より少し高いかな?最近はオーガニックマーケットで買っています。切らした時はスーパーかローカルマーケットで。火を通せば大丈夫かな、と思って。そう、気がつくと恋のように頭をいっぱいにしてしまうもの、先日は友人がインスタグラムで夜中に嫌がらせのごとくアップしてるのを見てしまい、またもや食べたい病が発症中のもの。そして今朝の友人のブログでも登場したあいつ。卵かけご飯。一度だけ、初めて買ったオーガニックの卵でやってみた時には、そうそう、これ!あああ、めっちゃ美味しいー!幸福感に包まれたのですが、サルモネラ菌についての警告やらお米が違うのやらで、それ以来食べておりません。日本に帰ったら毎日卵かけ御飯だな。あとはタラコご飯。笑
あとは豆乳。スーパーにたくさんあります。でもかなり信用できない国からのものだったり、ヨーグルトと同じくなにか小難しい英語の成分が入ってたりで買わないのです。オーガニックショップのは非常に高いし。それでこの前、大豆を買って自分で作りました。サポニンの苦味もしっかりあったものの、甘くて美味しかった。おからはサラダにしたり(クスクスみたいな見た目でオシャレ感が出る。笑)、パウンドケーキに入れたり。
牛乳については前回書いた通り。作ったリコッタチーズはやたらと買ってしまうジャムと一緒にデザート的に食べることが最近は多いです。

食べ物についてはいろいろまだしゃべれそうだけど、今日はこの辺で。ほんと、まとまりもとりとめもないな。

No comments:

Post a Comment